2017年11月20日月曜日

遥かなるロシア モンゴルの力士たち



Image result for 相撲


モンゴルの力士たちが騒ぎを起こしておりますね。

今ではモンゴルの力士たちの数が多くて、横綱になる人も何人かいるのですね。
相撲は元々モンゴルから伝わってきた、と言われているので縁があるのかしらね。

昔はハワイ出身の力士もかなりいましたよね。私は相撲世界のことはよく知らないのですけれど,モンゴルの力士の誰それさんが、誰それさんを殴ったとか何とかかんとか。

ああ、成る程モンゴルの方ですね。思い出しますよ。

その昔、我々がロシア南部に住んでいた頃、ロシアは旧ソ連領からの留学生は無料だったので、モンゴルからの留学生が多くいて我々の若者のサークルにも数人おりました。

ある夏、夏休みで帰省していたモンゴルの女子大生が13歳の弟を連れて帰って来ました。

我々は「何で?」と思ったのですけれど,兎に角親の命令であって帰すことは出来ないと言い張るので、仕方なく住み込ませて学校にも送りました。

学校での初日彼がやらかしてくれたのは、「お前の目は細くて釣り上がっている」とロシア人の同級生にからかわれたので、無言でいきなりそのロシア人にパンチを喰らわせて前歯を2本ほどへし折ってあげたそうで、姉が学校に呼び出されていきました。

ジンギスカンを先祖に持つ、騎馬民族の方々の日常の生活は随分とワイルドのようですよ。

相撲協会は心して国技を守ってくださいませ。



Mongolian sumo wrestlers in Japan are making trouble.
Now  there are a lot of Mongolian wrestlers and some  Yokozuna.
Sumo is originated from Mongolia that is told. There used to be a lot of wrestlers from Hawaii . I do not know well about sumo wrestling world, but some Mongolian wrestlers beet up someone, somehow or something. I remember about Mongolian people in Russia.
When we lived in southern Russia, Russia was a free international student from the former Soviet territory, so there were a lot of students from Mongolia and some in our youth circle.
One summer, one  college girl in Mongolia who came back center from her home during the summer vacation with a 13 - year - old brother.
We thought "What?", But they  insisted that he can not return because  command of  parents, so we let him to stay  and send him to the school.
On the first day at school he made trouble, " your eyes are  small",  Russian kits made fun of him, so suddenly he gave the Russian a punch who's  two front teeth were broken.  His sister was called to the school .As such, the everyday life of the horse people with Genghis Khan as their ancestors seems to be quite wild. The Sumo Association will keep your national sports carefully.

3 件のコメント:

  1. このコメントは投稿者によって削除されました。

    返信削除
  2. このコメントは投稿者によって削除されました。

    返信削除
  3. 失礼しました。
    何度も削除してごめんなさい。

    「comment」
    本当にね。
    日本の国技のひとつである相撲はなかなかに儀式礼節と、
    格調が高いのです。今と昔はかなり違ってきていると
    思いますけれど、横綱ともなれば、人格も問われます。

    ひとしきり、モンゴルの力士の数が増えて、
    しかも、上の段に多いので、
    国技館はモンゴルのためにあるのかしらと思うほどです。
    ジンギスカンの気質が今も脈打っていますね。
    良い意味でもそうでない意味でも。

    根強い相撲人気を日本とモンゴルが協力して、
    世界に誇る競技を展開してほしいものです。
    返信削除

    返信削除