2017年10月11日水曜日

遥かなるロシア  悪習





Image result for 余計な口出し



心理学者と社会学者がロシア人に典型的な悪習をいくつか指摘した。喫煙、悪態、お茶の飲みすぎ、せわしなさなどetc.

その一つに、やたらと忠告したがること――も、子供連れでバスや電車に乗ると、周りの乗客から、「子供の正しい育て方」について短期講座さながらの説教を聞かされる羽目になるだろう。-ロシアNow-

              **********

正にそうでした。我が家族がロシアに生活していたころは、娘が9歳。息子が6歳でしたので、外国からやって来たわれら家族は、ロシア住民達の恰好の忠告相手となったようです。

特に冬、息子は寒さを余り感じない体質のようで、雪の降る戸外でも少し動くとジャケットを脱いでしまうのです。その下には分厚いジャンプスーツを着ているので、私から見れば寒くはないなと思うのですけれど、近隣のバブシカが怒鳴り込みにやって来ました。「子供にジャケットを着せない親の顔を見たいものだ」と怒鳴ったと、現地の若者が通訳してくれました。

彼らは怒鳴るのですよね。とても悪いことをしている親だと思うからだからでしょうかね。その他にもああだこうだと言ってくれましたね。彼ら同士でもしばしば声高に言い合いをしていましたし。

ロシア滞在中の物語として、お隣のロシアさんに話すと「そうなのよねー。なんででしょうねー。やんなっちゃうわよねー。」と彼女にとっても嬉しいことではないようでした。

これらはやはり「悪習」の一つとして挙げられているのですね。感じ悪かったですものね。


Psychologists and sociologists pointed out some typical bad habits for Russians. Smoking, curse, excessive drinking of tea, bothersome etc.

One thing that they would like to give advice - also when you get on a bus or train with a child, you will be told by the surrounding passengers that you are being told as a short-course lecture about 'proper way to raise children' right.
 - Russia Now-

It was right. By the time my family was living in Russia, my daughter was nine years old. My son was six years old, so our family who came from a foreign country seems to be a good advice for Russian citizens.
Especially in the winter, my son who does not feel much cold, and even snowy outdoors he took off the jacket. Below he was wearing a thick jumpsuit, so  it is not cold from my view point, but the neighboring Babshika came to shout at me.  "I want to see the face of a parent not wearing a jacket on a child",  young Russian interpreted to me.
They like to shout.  I guess  because of bad  parent.  Even among them, they were often making loud discussions.
When talking to the neighboring Russia as a story  staying in Russia.   it is not a pleasant thing for her, she said  "That's they are. I wonder why? . "
These are listed as one of "bad habits".  Now I know no one likes it.

0 件のコメント:

コメントを投稿