2012年9月11日火曜日

遥かなるロシア  ナポレオン撃退200年記念


ナポレオン撃退200年祝う ロシア、
古戦場で戦い再現
冬の宮殿 ロシアの英雄の肖像画
最近このような記事がありました。
【ボロジノ共同】フランス皇帝ナポレオン軍のロシア遠征を同国軍が撃退してから200年となったのを祝い、主戦場だったモスクワ西方ボロジノで2日、戦いを再現するイベントが行われた。両国の計約3千人がカラフルな軍服姿の歩兵や騎兵に扮し、緑の草原で激突した。
 プーチン大統領やフランスのジスカールデスタン元大統領らも観戦。プーチン氏は農民らも加わった当時の自国の戦いを称賛し「ロシア国民は団結した時にの み、祖国のために最高の結果を得てきた」と強調、反政権デモやイスラム勢力の独立運動などが続くロシアの国民に結束を求めた。
ロシアにおけるナポレオン戦争を、ロシアでは ”1812年祖国戦争” とよんでいます。この戦争は第二次大戦の ”大祖国戦争” ととてもよく似ています。

敵をロシアの大地に引き込んだ兵糧攻め、焦土作戦そして冬将軍の手助けによってナポレオン、ナチドイツ、彼らの力を著しくそぎ、彼らを失脚へと追い込んだ、世界にとっても大きな恩恵となったロシア戦でした。

史上まれに見る強敵との戦いで、撃退したとはいえロシア国内の犠牲もただならないものでした。
二度とこのような事が再現されないように、祈らざるを得ません。


Celebrating 200 years of Russian repel Napoleon, reproduce ancient battlefield battle

(09/03 10:27)
There was such articles.

Two days, to reproduce the event was held at the Borodino battle west of Moscow to celebrate the 200 years became the same armed forces since the Russian military expedition to repel French Emperor Napoleon] [co Borodino, was the main battlefield. A total of about 3,000 infantry and cavalry of the two countries impersonate dressed in colorful uniforms, slammed in a green meadow.

 former president Valery Giscard d'Estaing of France was attended also  President Putin. who Praised the battle of at the time
This war  have called the Patriotic War of 1812. This war is very similar to the Second World War and the "Great Patriotic War".

Russian war was significantly dampen the force Napoleon, of Nazi Germany by the help of Cold Winter, was a great boon for the world that drove them to the downfall and the starvation policy has been drawn to the land of the enemy Russia.

It was something in the fight against a formidable enemy rarely seen in history, not just victims of Russia as well.
such a thing is not to be happen again

2 件のコメント:

  1. 先週は連日大作「戦争と平和」を放映していました。
    昔観た配役とは違っていましたが、監督が男性主人公として
    演じているだけに、なかなか見ごたえがありました。
    仏露の戦いを通じて、トルストイの訴えが伝わってきました。
    奇跡的な勝利だったのでしょう。
    今のロシアに必要な団結を訴えるために、再現したと
    いうのも理解できますね。

    返信削除
  2. 歴史を通して、平和を訴える人々の叫びが悲痛に響きます。
    暴力で、個人から国家を支配しようとする人間が表れることの出来ない現在と未来を、私から築いていかなければなりませんね。

    返信削除