2012年8月28日火曜日

遥かなるロシア エルミタージュを見学しなかった話



 ロシアに行って、エルミタージュ美術館を見学しなかった人はそう多くはないですよね。
私たちは、見学しなかった者達です。

見学する気は充分あって、その前まで行ったのですけれど、力尽きてしまいました。

何故かといえば、夫と私がエストニアにヴィザの変更に行った帰り道、エルミタージュを見に行こうという気になり、エストニアからサンクト ペテルブルグ行きの列車に乗り込みました。

私たちが到着したサンクト ペテルブルグのトレイン ステーションは辺鄙な場末にあり、道ずれになった元気なカナダから来たお姉さんも 「冴えない所ね」 と言いながら別れを告げて町に出て行きました。

その日は夏の旅行シーズンと何かの祭りが一緒になった日で、エルミタージュに行くネスキー大道りは大変な混雑でした。

普段でも、交通事情が良くないといわれているこの町に祭りが加わったので、処置なしという有様でした。

市外電車は鈴なり、待っても待っても鈴なり、タクシーを待つ列も長蛇の列。私たちは歩くことに決めました。1時間も歩けばいける距離だろうと思いました。

道々金箔の豪華な像や元気の良い噴水がきれいで、気をよくして歩き出しましたけれど、日が暑く我々は段々萎れてきて、エルミタージュの大広場を渡り終えたころは顎が出て、チケット売り場にたどり着いたときは、ネヴァ川のほとりの石段に座り込んで其の儘となってしまいました。

ファイル:Rafael - Madona com São José Imberbe.jpg

People go to Russia, did not visit the State Hermitage Museum is is not so many .
We are who did not visit even we were in front of building.

Why this was happened..
One early summer we needed to go to Estonia for expire the visa.
we wanted to  go to visit the Hermitage museum in St.Petersburg  the way home,, we cross the boarder the train to St. Petersburg from Estonia.
 
We went out to town said goodbye to yang lady who came from Canada. we became friend on the same train from Estonia to hear. Train
station in St. Petersburg we have arrived was located in not excited area, That day, some festival was cerebrated also summer travel season were together,  Nesuki street that go to the Hermitage was very crowded.
 
Even usually,  this city is said that the traffic situation is not good,
City trains also taxi were long line pushing people inside. We decided to walk for an hour.
It was beautiful street we enjoyed many kind of  statues
, after while because of hot sun  we are getting tired , finished crossing the Great Square of Hermitage where we reached the ticket office that was end, we were sitting on the stone steps  the banks of the Neva River.

0 件のコメント:

コメントを投稿