2018年2月16日金曜日

遥かなるロシア プーチン大統領と森元総理大臣





プーチン大統領は敵か見方かわからない。

私は何度となく呟いているのですけれど,

プーチン大統領と森元総理大臣は仲がよい。という話は何度か耳にしたことがありましたけれど、どういう風に仲がよいかは知るところではありませんでした。

このお二人の仲について、最近フォーブス誌のこんな記事を目にしました。記事自体は古い記事なのですけれど,私が最近知ったと言うことです。

米国の経済誌『フォーブス』が毎年選んでいる「世界で最も影響力のある人物」の2013年番付、ロシアのプーチン大統領が堂々の1位に躍り出ました。

そしてこの世界で最も影響力のある人物プーチン氏と、恐らく最も長い時間を過ごしたと思われる日本人の政治家に『フォーブス』はインタビューしました。その政治家とは森喜朗元総理大臣でした。

以下、フォーブス誌による森氏へのインタビューの内容は、プーチン氏が大統領に就任する少し以前のエピソードです。

フォーブス誌がお互いの第一印象を問うと、「KGBの中枢にいた人だから、どれだけ恐ろしい人物かと考えていたら、何だか、憂いを帯びた男で、やけにメランコリーだなと思いました。だから割と自由に話しましたよ」と、森氏は言う。

何かと自由に話したその後二人は、シベリアで亡くなった日本人のお墓参りをしました。そこで僕がマフラーと手袋を脱いで祈っているとプーチンが、どうしたのか、と聞くので、『あなたの責任じゃないが、寒さで死んだ日本人たちのことを思うと、暖かいコートやマフラーや手袋をしてお祈りする気にはならないからだ』と説明すると、プーチンも脱ぎ始めて、そして黙祷していました」

このエピソードあなたはどう思いますか?





President Putin does not know whether he is an enemy or ?
Several times I murmured,
I heard the story that President Putin and former Prime Minister Mori had good relations with each other, but I did not know how to get along with each other.
I recently found one article of Forbes magazine about these two friends.
Russian President Vladimir Putin made a spectacular 1st placement, ranking the year 2013 of the US economic magazine "Forbes," which is chosen each year by the "most influential person in the world".
And "Forbes" interviewed the person in this world who the  probably had the longest time with Putin. Who was Mr. Yoshiro Mori was former Prime Minister.
Below, Mr. Mori's interview with Forbes magazine is a little earlier episode when Mr. Putin takes place as President.
When Forbes magazine asked each other's first impression, "Because it was a person at the center of KGB, I thought that  how horrible he is, but he was somewhat a saddened man and I thought that he was a melancholy , so I could talk freely with him, "says Mr. Mori.
After  friendly meeting, the two of us visited the graves of the Japanese who died in Siberia. So the grave I  took off the muffler and gloves then I started prayed. Putin asked me "Why you are taking off warm stuffs?"  I said, "It is not your responsibility, but thinking about the Japanese who died of the cold,  I do not feel like wearing gloves,muffler and warm jacket when I am praying, "Putin began to take off worm stuffs and he was silent praying."

how do you think?










2 件のコメント:

  1. プーチン大統領と森元総理の友情(?)秘話(ではないのかも知れませんが)
    については初耳です。
    存外、外交はこのような場面で進んで行くのではないでしょうか。
    会議の場で、互いに自国を主張するより、ずっど効果的に思えます。

    墓参での出来事、胸にじ~んときました。
    人の心と心の絆はこうして生まれるのでしょうね。

    返信削除
  2. プーチン大統領と言えば、特にヨーロッパの人たちからは蛇蝎(!)の如く嫌われている節がありますので、このようなエピソードを語っても白い目で睨まれてしまうのですけれど,演出で出来るものでもないですよね。だからと言って北方4島を返してあげるよとは言いませんけれども。

    返信削除