2015年12月14日月曜日

遥かなるロシア お隣のロシアさん家族




Image result for コロラド ブルー スプルース


お隣のロシア家庭の3人娘達は末娘が6歳で、上の年子の二人は ”teen” に突入しましたから、親達もピッキーな娘達に向き合う覚悟が必要のときとなりました。 
クリスマスも近付く昨今、其の家庭でたった一人の男性であるお父さんは、クリスマスツリーの心配もしなくてはなりませんが、ロシアからの移民一世で収入も多くは無く、クリスマスが終われば捨ててしまうもみの木に、あまりお金を掛けたくは無いのです。 
折りしも、小規模なストームの襲来で我が敷地の大木が送電線を巻き込んで倒れ、電柱が家から引き剥がされかなりの被害を受けてしまいました。 
これを機会に送電線を取り巻いていた大木を2本ほど切り倒し、其の一つが天にも届くほどのコロラド ブルー スプルースがありました。この明るい薄青色の綺麗な針葉樹は、クリスマスツリーとしてヨーロッパでは一般的に使われているのだそうです。 
天高く聳えていた我が家のブルー スプルースでしたが、生憎年老いていてクリスマスツリーとしては生かされそうにもありませんでしたので、そのまま地に横倒しにされていました。 
それに目をつけたのは、お隣のロシアのお父さんで、綺麗な部分をうまく使ってクリスマスツリーに仕立て上げました。 
ところが娘達にとっては不服で、背も高くなく、太って大きくもないし形も良くない。 
大きな大きなクリスマスツリーがほしいのだそうです。 
上の娘たちは楽しく飾り付ける気持ちも失せて、お父さんと下の娘だけで飾りをつけたをそうです。 
5人の娘達を持ったお父さん ”屋根の上のバイオリン弾き” のテヴィエ親父をおもいおこしましたよ。

Russian family  of the our next door,  youngest daughter is six, two elder daughters were get into "teen", parents need attention of picky daughters .
These days time coming close to Christmas, dad is the only one of the man at the home, he need prepare for the Christmas tree. This family is first generation from Russia that income is not so high. He does not want spend much money for tree because after Christmas tree was throw away.
On that time in our property, because of the small storm, a big tree was fell down  involving power transmission line, utility pole was get off from the house. It was a lot of damage.
Also We had two  large trees that had been surrounding the transmission line it was the opportunity to cut down, one of the tree was big Colorado blue spruce  to reach to heaven. Beautiful conifer of this bright light blue.  In Europe as a Christmas tree commonly used.
Unfortunately our big blue spruce that  was  old as Christmas tree to use, It was left on the ground.
The  Russian father,  using a clean area  and set up as Christmas tree.
But it was not good enough for the daughters, not good shape and neither big.
They want tall and big fat tree.
2 elders were lost joy to decorate tree, so dad and youngest daughter were  decorated.
That remained me "Fiddler on the Roof" Five daughters and dad Teveie


0 件のコメント:

コメントを投稿