2012年5月5日土曜日

遥かなるロシア ロシアで迎えたメーデー


Красная площадьクラースナヤ・プローシシャチ)

  共産主義華やかな時代、赤の広場でのロシアの軍事パレードは世界を威嚇して余りある、こわーいパレードでした。

 ロストフ ナ ダヌー に住んでいたある年のメーデー。
私たちは所要があって、大きな公園を横切って目的地まで行かなければなりませんでした。

その日がメーデーであるということさえ忘れていた私たちは、ダウン タウンに来て見ると沢山の人と車に出くわして初めて何の日か知りました。

「これはえらい日に行き当たってしまったぞ」

私は兵隊やミサイルや戦車のパレードを思い起こして、気分が悪くなりました。

矢張りパレードがあるらしく、兵士がそこかしこに立っています。

更に其処かしこの道が通行止めになっていました。

「ますます大変だ」

ロシア人の友達は、勝手を知った道をふさがれ途方にくれてしまいました。

「仕方がない、誰かに聞こう」

彼らは選りにもよって、警備の兵士に聞きにいきました。

「大丈夫かしら」

心配しながら見ていると、その警備の兵士はとても若くニコニコはしませんでしたけれど、
何となくはにかんだようにして、「こうして、ああしてこう行って」 と親切に教えてくれました。

成るほど、ロシアも変わったものだ。
私は感慨無量でした。

 May Day in Russia
Era of prosperity  of communism, Russia's military parade in Red Square was too much to intimidate the world,
 Some years of may day lived in Росто́в-на-Дону́, Rostov-na-Donu)
The day we had a  meeting across a large park in down town. 
We even had forgotten that it was May Day. coming to the down town we knew what day today because  there were many cars and  a lot of people in downtown .

             "This is a bad day "

 That remained me big military parade in mayday in Soviet Russia age.           
There was a parade seems like coming up, and the soldiers stood here and there.

Friends of the Russian was  a lost where we should go because streets were blocked in here and there.

              "There is no way, I need to ask someone"
 She went to ask the soldiers of the guard.

I was worries to ask guard, but soldier of security who  was very young Kindly told us how to get there.

           Russia was  changed somehow.

            I was impressed.

0 件のコメント:

コメントを投稿