2016年5月20日金曜日

遥かなるロシア 国産車




ロシアの新型国産軍用車がプーチン大統領に披露され、事もあろうにプーチン氏の目の前で、ドアーが開かず取手だけが取れてしまったと、”プーチン苦笑い” と、 ”アッ”というまに映像が世界に流れてしまいましたね。 
だから安部首相と会談して、技術援助を頼もうと言うお話になるのですけれど。 
「ロシアにも国産車があるんだー」 との声も上がりましたけれど、在るのですよね。 
6社ほどの会社が ”ボルガ” とか “ラダ” とか名をつけて生産しているそうです。 
10年以上も前にロシアでお目にかかったロシア国産車は、今も健在であるそうです。 
質実剛健、飾り気なしの車で新車が$5000.00とかで、「アメリカに持って帰ろう」と夫がかなり乗り気でおりましたが剛健ではなさそうで、よく故障しておりましたような。

New made in Russian military vehicle, the door was not opened but only handle was came off. That happened in front of  President Vladimir Putin. This news went around the world with picture so quick.
So Mr. Putin  met with  prime minister Abe, need to ask about  the technical support to him.
"I didn't know Russian made car." many people says. It is existing.
There are about six companies are making car in Russia that named  "Volga" or "Lada". etc.
We met Russian made cars in Russia more than 10 years ago. It was  simple and humble design but was not strong.
The new car was selling around $ 5000.00  "Let's take it home" said my husband. but we saw very often it was broken down on the street.

0 件のコメント:

コメントを投稿