2015年1月15日木曜日

遥かなるロシア タバコのにおい




一人住まいの友人が引っ越すと言うので、親父さんと手伝いに行きました。
ウクライナ人とロシア人の友人達も、手伝いに来ておりました。 
このロシア人は、最近シアトルに来た亡命者です。 
この亡命ロシア人、金も持たず、ヴィザも無く、英語もしゃべれず、4人の幼子を抱えて大胆なことをするこの男は何者かと、私は多少腹立たしく思っていましたが、この日一緒に働いてみると、この人は ”お花畑全開”氏、だと分りました。 
彼が余りにお花畑なので、先住ロシア人やウクライナ人やベラルーシ人が彼ら家庭を一生懸命助けてあげていて、「亡命者ヴィザを申請するには余りにも理由が弱い」とベラルーシ人がいっていました。 
それはともかく、友達の引越しです。 
友達の新居の駐車場に車を止めたら、表面の壁に禁煙のマークがあり、ロシア語で何か書かれています。 
「ワオッ!」親父さんと顔を見合わせました。 
「此処でタバコをすってはいけない。と書いてある」亡命ロシア人が、たどたどしい英語で教えてくれました。 
これは不吉。 
アパートに入ると、ホールはタバコのにおい。 
エレベーターもタバコのにおい。 
彼女の部屋に至る、長い廊下もタバコのにおい。 
彼女の部屋も、タバコのにおい。 
昔住んだニューヨークの、韓国人が多く住むアパートは、全館キムチの匂いがしました。 
友達の幸運を祈ります。 
My friend living along who is moving to single person's apartment. My husband and I went to help.
Ukrainian and Russian friends also, had been coming to help.
The Russian is the exile who came to Seattle recently with only tourist  visa no English  also no money with yang four children. "what kind of people they are," I was not happy about them because  not organized way to come another country. I found out this day  to work together with him , this person is "flower garden fully open" .
Native Russian, Ukrainian and Velarus lady who are raised to help them , Velarus lady is saying as "weak  reason to apply for asylum visa"
Anyway, story is the friend of moving.
When we parked the car to new apartment parking, in front of our car there is a mark on the wall of non smoking , it is written something in Russian.
"Wao!"  .
"This is says here do not smoke." exile Russian said.
This is something.
Upon entering the apartment, hall smell of tobacco.
Elevator smell of tobacco.
Long hall way leading to her room, tobacco smell.
Her room also, the smell of tobacco.
Once upon a time, Korean lives apartment in New York, was the smell of the entire kimchi.
I wish good luck friend.

0 件のコメント:

コメントを投稿