2013年1月8日火曜日

遙かなるロシア Merry Christomas

 

Мы желаем вам счастливого Рождества

一月7日、 年が明けるとロシア正教のクリスマスがやってきました。

  この日、正教徒達はクリスマスまでの肉食を控える大齋期を終え、空に輝く一番星が現れるのを待ちます。大齋明けに食卓に出されるのが、小麦に蜂蜜と果物を混ぜた、 ”ソチヴォ” と呼ばれる特別な料理だそうです。

 私はこの伝統的なロシアのクリスマスに同伴したことは無く、若者たちと12月25日に祝っていました。

大都市は西欧的傾向で12月25日に祝い、ファイバー オプティツク ライトのクリスマス ツリーが大流行の時代でした。

どこかの村で伝統的なクリスマスを祝ってみたいものです。

January 7th, the Russian Orthodox Christmas
On this day, people will finish  not eating meat for up to Christmas, they wait for the appearance of the most shining star in the sky.  first served  a special dish called "Sochivu~o"  mix honey and fruit to wheat.
 
I was not accompanied by the traditional Russian Christmas, but celebrating on December 25 with young people.
 
I want to celebrate a traditional Christmas in somewhere  the Russian village .

0 件のコメント:

コメントを投稿