2015年2月25日水曜日

遥かなるロシア ロシア南部が大雪だそうだ!


1_e20












ロシア南部の町ロストフ ナ ダヌーが、豪雪により非常事態宣言がだされたそうです。

この写真は、どなたかの実況写真なのですけれど、

私達家族がロストフ ナ ダヌーで冬を4回ほど迎え、ロシア南部といえども雪降りの日はかなりありましたけれど、このような大雪が降ることは何百年目とさえ言えるほどではないですか。

ごく普通の積雪が、ロシアの田舎町をとても綺麗にしてくれました。

Image result for ロシア正教の葱坊主ロシア正教教会の黄金の、普段はかなりタッキー(ヤボッタイ)な、ねぎ坊主には雪が積もらず、ねぎ坊主の黄金が燦燦と輝く朝日をうけて実に美しく、御伽の国の世界に住む心地にしてくれました。この黄金のねぎ坊主は、冬景色の為にデザインされたと思ったものでした。綺麗な雪は何よりも、野犬の群れのおびただしい落し物を隠してくれました。

ロシアには雪が良く似合う。

こんなに雪が積もってしまって、人家はロシアの豊富な天然ガスで夏のように暖かいけれど、我が愛する野良猫達や野良犬達はどのようにして過ごしているのでしょうか。


Southern town in Russia Rostov Na Danu is the  emergency declaration has been  by heavy snowfall.

This photo is someone took.

Our family experienced about four times the winter in Rostov Na Danu, but there was quite a day of snow fall. Even the southern Russia, But not so much like this picture. We can  say  even it is hundreds years of such heavy snow falls.
Snow covered countryside city was a very beautiful .
Image  the Russian Orthodox Church has golden onion shape in the top of the roof, is a pretty tacky gold sometime but snow makes this top very beautiful  in  the morning sun shining, as if  fairyland . I thought to have been designed for winter scenery. Also beautiful snow  was  hided numerous lost flock of wild dogs.
and you can imagine snow melting time.
Snow suits well in Russia.
Piled up this deep snow,  people who are warm in house as summer because of abundant natural gas, but I am wondering about  many  lovely stray cats and dogs.

0 件のコメント:

コメントを投稿