2014年8月23日土曜日

遥かなるロシア マクドナルドが閉鎖に!





7月末にモスクワのマクドナルド4店が何とか間とかの理由で閉鎖され、更に閉鎖の波は地方都市にまで拡大していくそうですね。

マクドナルドはアメリカを象徴する看板なので、誰にもわかりやすい反対米制裁の標的になったのでしょう。

それにしても今ではマクドナルドはロシアには、400店舗ほどあるのだそうです。

その昔われら家族が引っ越して行った頃は、全ロシアに6店。それもモスクワ近辺だけだったので、9子供たちがロシアの地図を見ながら 「こんな大きな国にマクドナルドがたったの6件しかない。自分たちが行く国とはいかなる所か?」と痛く心配していました。

心配事が多く、緊張した雰囲気の当時のロシアで、かなり高めのマクドナルドでしたけれど、何か故郷を思わせる安心感にしたったものでした。

それが閉鎖処分とは感慨無量です。一時的なものであってほしいですね。
仲良くすることは良いことです。
 4 shop McDonald's in Moscow was closed because of somehow the end of July, the wave of closure  expand to the local city further.
McDonald's  is sign that symbolizes the United States, it's become the target of against America. , in Russia,  there about 400 McDonald's stores now.
When our family moved to Russia, six stores in all Russia.  also  it was only around Moscow neighborhood, our children were worried about where we go the country has only 6 Mac,
Many worry that, in Russia at the time of the tense atmosphere, it was McDonald's price higher, but it was  felt  of security reminiscent of something home.
It is sad  news . I want to be only short period.

To get along is a good thing.


0 件のコメント:

コメントを投稿