2019年8月4日日曜日

遥かなるロシア レフ トルストイ駅



Image result for トルストイ駅



モスクワから2時間ほど南のトゥーラ州に、レフ トルストイ駅という名の駅がありますね。

トルストイ終焉の駅です。

偉大なるロシアの文豪の晩年は、宗教や民衆の素朴な生き方にひかれ、山上の垂訓を中心として自己完成を目指す原始キリスト教的な生き方を模索し、作家の立場を離れて、その生き方を広める思想家・説教者として活動するようになりました。それはトルストイ運動として知れ渡りましたね。

その信条にもとづいて自身の生活を簡素にし、慈善活動に勤しみ農作業にも従事するようになりました。

それやこれやがロシア貴族として生きる家族とも対立し、家出先の寒いロシアの晩秋、トゥーラのアスターポヴォ(現レフ トルストイ駅)と呼ばれる辺境の鉄道駅で亡くなりました。

1910年10月31日。享年82歳。偉大なる文豪の最後でした。

イエス様のようにして生きたかったのではないですか。



There are Lef Tolstoy Station in Tula, about two hours south of Moscow.
It is a station at the end of Tolstoy's life.
The late years of the great Russian  writer was attracted by the simple way of life of religions same as simple humble peoples, and explore the primordial Christian way of life aiming at self-completion focusing on the Sermon on the mountain, leaving the position of the writer.  He lived as a  preacher. It was well known as the Tolstoy movement.
Based on the creed, He simplified his life, worked for charity and  work for farming.
Because of his life He had conflict with his families who lived as Russian nobles, so he was got out from his house. died at a remote railway station called Astapovo (now Le Tolstoy Station) in Tula, in the cold Russian late fall.
October 31, 1910. 82 years old It was the end of a great literary master.
I think He  want to live like Jesus.


1 件のコメント:

  1. トルストイの人生の終焉を初めて知りました。
    とても深い感動を覚えます。
    私たちは彼の尊い遺産を人生の糧として生きているのですね。

    返信削除